יואליש קרויס: "יום העצמאות הוא יום אבל, המדינה עושה שואה רוחנית"

    ארי וידר | צילום: וידאו נייעס, ויקיפדיה 10 Comment on יואליש קרויס: "יום העצמאות הוא יום אבל, המדינה עושה שואה רוחנית"
    10:04
    12.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on אין בושה: הסיע שב"חים באמבולנס וטען: "בדרך להציל חיים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכל יום העצמאות וטקסי מדינת ישראל עולות הטענות שהגורמים הקיצוניים בתוך העדה החרדית גורמים נזק תדמיתי לכלל הציבור החרדי.

    ביום העצמאות רובם לא אוכלים בשר ויש כאלה שאף צמים וקוראים ויחל כמו בכל תענית ציבור, וזאת כאות אבל על ה"נכבה היהודית" כפי שיש מי שמכנה זאת.

    פנינו לשמוע את אחד מדובריהם הרהוטים של אנשי הפלג הקיצוני, הלא הוא יואליש קרויס ממאה שערים.

    "יום העצמאות הוא יום אבל" הוא אומר בשיחה לאתר 'קול חי' "הציוניים השמידו את רוב העם ישראל מבחינה רוחנית. השואה של הנאצים הייתה גשמית, אבל המדינה עושה שואה רוחנית".

    לדבריו של קרויס הציוניים האמיתיים הם דווקא אנשי אגודת ישראל. "הם גם לוקחים כסף מהמדינה, ובסופו של דבר שותפים לדבר הרע הזה" הוא אומר.

    "במוסדות חינוך רבים בציבור החרדי יש יום חופש ביום העצמאות ומבחינתי הם הציונים האמיתיים".

    יואליש קרויס מוסיף ומאשים את אגודת ישראל "זה שיש היום כל כך הרבה חוזרים בשאלה זה רק כי למדו שאפשר להתפשר ואז הדרך קצרה לחזור לגמרי בשאלה".

    "מבחינתנו" הוא מדגיש "אנחנו בעד הפרדת דת מהמדינה. מי שרוצה שיחיה כמו גוי. אותנו לא מעניין הצביון היהודי. אותנו מעניין לשמור על עצמנו ולא להתפשר על המסורת ועל ההלכה".

    "בשנים האחרונות כל יום קללתו מרובה מחברתו. פתאום אסור לשחוט, אבל כשזה קורה בחו"ל אז צועקים, אבל כאן גם אי אפשר לשחוט כפי המסורת שלנו. בנוסף אסור פתאום לעשות כפרות ועוד, אבל תמיד מוצאים את האשם. פעם זה מרצ פעם זה לפיד, ולא מוכנים להודות שזה בעצם מהות הציונות".

    קרויס ממשיל זאת במשל "פעם הגיע אורח להתאכסן בבית. באמצע הלילה הוא קם והצית אש בבית. כמעט כל הבית נשרף, אבל הוא הצליח לכבות ולהציל חלק מהבית ואז הוא צעק שהוא הציל את הבית משריפה, אבל בתכל'ס אם הוא לא היה מצית אש אז כלום לא היה נשרף".



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      מי הוא בכלל?? הוא לא מייצג אף אחד חוץ מאת עצמו!! אין שום צורך לתת לטפשים הללו במה. לאדם הזה ולדומיו, לכל אחד מהם יש דעה משלו, לא ראי זה כראי זה, הצד השוה שבהם שדרכם להזיק. הם לא זרם לגיטימי ביהדות. הם בדיוק כמו הרפורמים, משנים את התורה וטוענים שזו היהדות האמיתית.

    2. 9

      תכל'ס בוא תתמודד עם הטיעונים שלו במקום להשמיץ!!
      מי מגדולי ישראל היה בעד המדינה? מי? הוויכוח היה האם מותר להכנס לכנסת לא על עצם מהות המדינה, היום רואים מי צדק!!

      1. מי מגדולי ישראל היו בעד המדינה? עיין בספר התקופה הגדולה של הרב מנחם כשר ותראה שרוב גדולי ישראל היו בעדה. מי היה נגד? עיין בספר ויואל משה של הרבי מסאטמר שכותב שם בפירוש שהוא היחיד שצווח על זה

    3. 8

      יום העצמות יום "שמד" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : על בית ישראל שנפלו לנסיון שמד ע"ז ניאוף וכפירה – ועל עם ד' הנתון בשבי למשיסה‎ מסוף העולם ועד סופו ישמע קול ד' שובר ארזים. יום המר והנמהר יום "שמד" ה' אייר : "יום העצמות הוא יום אבל, המדינה עושה שואה רוחנית" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר :

    4. 6

      מעניין מאד להשתמש בטכנולוגיה של זמננו זה מותר? ובכלל יכול הוא לנהוג אבלות אך אינו יכול לקרוא ויחל משה . מי נתן להם רשות להוסיף?

    5. 5

      כאיש שמצביע לג' אני חייב לומר שיש דברים של טעם שהוא אומר. לצערנו אכן המדינה הזאת מנסה לגרום לנו להיות פחות יהודים

    6. 4

      נחמן
      גם היום אף אחד מגדולי ישראל לא בעד המדינה, אבל תכלס באמת רואים מי צודק. אם לא היו הולכים לכנסת, גם יואליש קרויס ודומיו היו מגויסים בכח לצבא כבר לפני שישים שנה, וגם אשתו ובנותיו. לסאטמר אין תקציבים שמסוגלים להחזיק את עולם התורה של היום שמונה יותר ממאה אלף בחורי ישיבה ואברכים, ואלמלא היו מצילים את התקציבים מפי הארי, לא היינו מגיעים לכך.
      אז נכון שהמדינה היא שמד, ואין רב חרדי שחושב אחרת, אבל בהתנהלות מול המדינה, ראינו בפרספקטיבה היסטורית שאגודת ישראל צדקה ולא הקנאים, ובטח שלא האלימים והמתלהמים כדוגמת הנ"ל, שאין לו שייכות לא לסאטמר רב, ולא לאף אחד מגדולי ישראל זי"ע ויבלחט"א.

    7. 2

      אין לנו אלא דברי גדולי הדור שליט"א
      והפוער פיו בהיפך דעתם עושה צחוק מעצמו